donderdag 25 augustus 2011

Tutorial robot doll + voorproefje wintercollectie 2011

Yessss een tuutje!!!


Eindelijk weer eens een tuutje!
Deze keer een robot doll gemaakt van een stofpatroon, dat is een stuk stof waar de robot op geprint staat.
Leuk om te doen en totaal niet moeilijk.
Met of zonder naaimachine.

Wat heb je nodig?
*Een robot doll stofpatroon, deze kun je hier kopen voor maar 3,50 in 3 verschillende kleuren
* een restje stof voor de achterkant 
(of bestel bij je stofpatroon meteen een stukje stof mee, je kunt hier al vanaf 55 x 45 cm bestellen)
* wat kussenvulling
* naaigaren
* naald en/of naaimachine
* wat spelden
* schaar

En dan hup; aan de gang! Alleen, of samen met je (klein) kind.

Knip de robot uit langs de buitenkant van de witte lijn.

===





Leg de uitgeknipte robot op de stof waar je de achterkant van wilt maken, teken eventueel een lijntje eromheen en knip uit.

=====




Als het goed is heb je dan zoiets.

====



Spelden erin, als je ze recht steekt met het kopje naar buiten of naar binnen, dan kun je met de naaimachine er gewoon overheen naaien. Gemak dient de mens.
Als je met de hand gaat naaien, steek de spelden er dan in op een manier dat je denkt jezelf het minst makkelijk te kunnen prikken tijdens het naaien.
Hier heb ik geen tips voor, want hoe ik ze er ook in doe, ik prik me altijd!

======



Het patroontje is zo gemaakt dat je als de robot eenmaal af is, nog een wit randje zit. Dus niet al het wit is naad!!
In mijn geval heb ik om zo secuur mogelijk te kunnen naaien de rechterzijde van mijn naaivoetje als geleider genomen, de stof en de rechterzijde zijn gelijk.

Begin NIET zoals ik hier heb laten zien aan de bovenzijde van de robot, maar juist aan de onderkant.
Geen idee waarom ik het fout gefotografeerd heb...
Je wilt aan de onderkant nog wel een opening overhouden om straks de vulling erin te doen, dus niet helemaal dicht naaien.

===


Ga je met naald en draad aan de gang? 
Dan is de bovenstaande stap hetzelfde, zorg dat je nog een wit randje blijft houden.

=====




Als het goed is heb je nu zoiets.
===

Tijd om te gaan keren! Pruts het hele zootje van binnen naar buiten.




Vullen maar!

===




Het dicht naaien aan de onderkant doe je met de hand.
De rauwe kantjes van de stoffen netjes naar binnen vouwen, een draad met aan het einde een knoopje van binnen uit naar buiten toe steken.
Zo blijft het einde van het draad netjes binnen in de pop.
En dan kan je kiezen welke steek je gaat gebruiken om hem dicht te naaien.
Hier geen omschrijving van een onzichtbare steek, want die kan ik niet grinnnn.

 of


===




KLAAAAAAAAAAAAAAAAR!




Was dat snel of was dat snel?!

Uiteraard kon ik het niet laten om de mijne nog wat te pimpen. Ze kreeg een parelketting en oorbellen.




Leuk, snel en simpel. Wat wil een mens nog meer?!

Nog extra tips;


Doe op verschillende plekken tijdens het spelden wat stukjes lint (lusje naar binnen toe dan zit hij na het keren aan de buitenkant) en je hebt een origineel label poppetje! 


Op 1 plaats een lintje of iets dergelijks erin tijdens het spelden en dan heb je een sleutelhanger (die je niet kwijtraakt, want hijs groot :)) of kun je hem aan je mobieltje hangen of ..... verzin het maar.

========================================

En nog even een heel klein voorproefje van de komende wintercollectie.....

Diadeem met prachtige grote bloem







Blijft lastig om te fotograferen dat paars, maar dat wat zwart lijkt in het gevlochten deel is dus paars.
Mooi he?!

====================================

Iets leuks gezien? Iets te vragen? Iets bestellen?
Mail naar info@pimpschuur.nl (liefst o.v.v. artikelnummer) en ik mail je zo snel mogelijk terug!

En nu allemaal die tuut gaan doen!!!

Groetjes, Eveline
www.pimpschuur.nl
info@pimpschuur.nl
http://pimpschuur.hyves.nl/

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten